четвъртък, май 2, 2024

bTV отчита спад на приходите, но ръст на печалбата

Date:

Сподели новината.

Двете най-големи частни национални телевизии – bTV и “Нова”, показват привидно доста противоположни финансови резултати за третото тримесечие на годината.

“Нова” е подобрила представянето си с 33% ръст на приходите от телевизионна и онлайн реклама, докато bTV отчита спад 17%, който се дължи на високата база за сравнение от миналата година, когато имаше реклами по време на предизборната кампания. Ако се отчетат валутните разлики от поскъпването на долара към лева обаче спадът е доста по-малък – 1.9%, показва отчетът.

Каква е причината за резултатите не става ясно в отчетите на Central European Media Enterprises (собственик на bTV) и на Modern Times Group (“Нова броудкастинг груп”). Едно от възможните обяснения е, че в портфолиото на “Нова” влизат освен телевизиите в групата “Диема” още и FOX и онлайн канали като “Дарик уеб” и “Нетинфо”. Чрез онлайн портфолиото си, по собствени данни, “Нова” достига 80% от онлайн потребителите в България, а приходите от реклами по всички канали влизат в един и същ отчет. През онлайн каналите си bTV достига до 31% от аудиторията, сочат данни, публикувани на сайта им. Другото възможно обяснение за непропорционалното движение на резултатите на двете медии идва от bTV, според които спадовете в оборотите на годишна база се дължат на политическите рекламни кампании, които са били съсредоточени през третото тримесечие на 2014 г., т.е. има висока база за сравнение.

bTV с по-малко приходи, но ръст на печалбите

За изминалото тримесечие bTV отчита спад в оборотите и минимален ръст в печалбата. За периода юли – септември приходите са се понижили с около 17% до 14.7 млн. долара спрямо същия период на миналата година. Българската медия продължава да е четвърта по обем на продажбите в групата, а печалбата за периода се покачва с малко под 3%. Ако се погледне разбивката по страни за периода, става ясно, че CME отчита спадове в приходите на всеки от пазарите, като най-малък е в Словакия с едва 2.8%, а най-голям в България със 17.2%. Брутната печалба на bTV за периода се е увеличила с 2.8% до 2.2 млн. долара и на трето място в групата по този показател след Чехия и Румъния.

От ръководството на българското дружество обясниха, че намалелите приходи са всъщност увеличение. “Ако оставим настрана инвестициите, направени по време на предизборната кампания през септември м.г., bTV всъщност отчита ръст в приходите за третото тримесечие на 2015 г.”, коментират от bTV. От компанията допълват, че и печалбата на bTV Media Group за деветте месеца от началото на 2015 г., ако се пресметне в левове, бележи ръст от 105.4%. Впечатление прави, че за деветмесечието печалбата преди данъци на bTV действително нараства с 67% на годишна база до 8.4 млн. долара, с което бизнесът на групата в България, изглежда, се развива най-добре на фона на ръст от 32.3% на първата по обем на продажбите Чехия и 22% на втората Румъния.

По същото време в “Нова”

“Нова тв”, собственост на шведската MTG, се представя най-добре от всички страни, където групата оперира. Приходите й са нараснали с 33% през третото тримесечие на годишна база. Тъй като в докладите обаче не се посочват абсолютни стойности, а само процентни изменения, е трудно да се направи по-задълбочена съпоставка между представянето на двете телевизионни групи в България. В отчета няма и конкретни данни по държави, като бизнесът на компанията в България се разглежда заедно с този в Чехия и прибалтийските страни. “Продължаваме да отчитаме стабилен и постоянен растеж на печалбите вече 15-ото тримесечие поред”, коментираха от компанията. Според отчета българският телевизионен пазар не е нараствал през периода. Явно има леко разместване в аудиторията, тъй като при “Нова тв” през третото тримесечие тя e 40.6% при 35.9% за съответния период на миналата година, сочат данните на агенция Nielsen Admosphere Bulgaria.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Курсът на еврото продължава да се понижава

Курсът на еврото днес продължи да се понижава, след...

Средна Европейска Класа започва срещи за формирането на широко надпартийно обединение

След всички предложения, които бяха отправени към Средна Европейска...

Германо-швейцарска компания налива още милиони в Добрич

C пълeн ĸaпaцитeт paбoти paзшиpeниeтo нa зaвoдa зa гъвĸaви...