четвъртък, март 28, 2024

“Канал 3” и “Про Нюз” имат най-голям приход от предизбрните кампании до момента

Date:

Сподели новината.

“Канал 3” на Делян Пеевски е най-големият предизборен бенефициер след телевизиите – от началото на кампанията преди около седмица медията е …

скючила договори за реклама на политически партии на обща стойност 107 хил. лв. Най-големият предизборен рекламодател на телевизията е БСП. Най-предпочитаният форма за политическа реклама обаче остават печатните издания и основно тези на “Про Нюз” и Петьо Блъсков – “24 часа” и “Труд”. Към 4-ти октомври в двата вестика са влети 204 хил. лв. Най-щедри отново са БСП, следвани от ГЕРБ, сочат данни на Института за развитие на публичната среда (ИРПС). Сред радиата най-големи постъпления отчита “Дарик” – 157 хил. лв.

Телевизионната сага

Като се изключи приходът на “Канал 3”, изглежда телевизиите не са особено предпочитано място за предизборна реклама. За сега БТВ, БНТ и Тв7 имат нулеви постъпления от такава реклама. Единствената друга телевизия с предизбрни реклами е “Нова”, получила малко над четири хиляди лева от “Реформаторския блок”.

Най-много усилия за рекама в “Канал 3” са хвърлили БСП, които са сключили договори за 30 хил. лв. Отлъченият от БСП и подкрепен в последствие от АБВ кандидат за кмет на София Георги Кадиев е вторият най-голям предизборен рекламодател в тв канала за сега, последван от Българския демократичен център (БДЦ). Според доклада Атака и ДПС не рекламират в тази телевизия.

Пари като вестници

Първи по популярност и приходи са вестниците – общо 306 хил. лв. от реклама са постъпленията в печатните медии от началото на кампаниите. Освен “Про Нюз”, другите медии, получили тънко парче от предизботния пай са “Монитор” и “Телеграф” на Делян Пеевски и Ирена Кръстева с общо 66.6 хил. лв., както и няколко по-малки регионални издания.

На печатните издания разчитат най-много ДПС, които са вложили близо 95 хил. лв. от целия си бюджет до сега (или общо 134 хил.лв.) във вестници. Рекламата на либералната партия във вестниците “Монитор и “Телеграф” струва 60 хил. лв.

ГЕРБ и БСП са изразходвали съответно 66 и 61 хил. за реклама във вестници, като са се насочили към “Про Нюз” и някои малки регионални медии.

От радиоефира до интернет 

Радиото се нарежда на трето място по предизборни рекламни блокове. Тук най-предпочитаните станции са “Дарик” и К2, сключили договори за съответно 157 хил.лв. и за 32 хил. лв. Най-много в радиореклама са вложили БСП – над 61 хил. лв. Реформаторският блок е отделил малко над 34 хил. лв, ГЕРБ – около 33 хил. и Георги Кадиев – 35.5 хил. лв.  Сравнително малко са изразходвали за радиореклама ДПС, БДЦ и ВМРО.

Рекламата чрез банери на страниците на електронни издания не е сред предпочитаните практики на тези местни избори. От 15 медии, които ИРПС е проследила, постъпления от реклама са получили точно пет. Най-популярни са рекламните услуги на информационна агенция “Фокус” (Focus-news.bg), където партиите са инвестирали 95 хил лв. Останалите средства са поделени между mediapool.bg (17 хил.лв.), offnews.bg (осем хиляди лева), dir.bg (6.6 хил.лв.) и изданията на “Икономедиа” – “Дневник” и “Капитал” – общо малко над две хиляди лева. 

Най- много в интернет са рекламирали ГЕРБ и Георги Кадиев. В интернет са съсредоточени и основната част от рекламните усилия на “Движение 21” на Татяна Дончева.

Териториално разпределение

Като най-щедри в предизборната борба се очертават ГЕРБ, които от началото на кампанията са сключили договори са близо 168 хил. лв. Следват БСП с почти 160 хил. и ДПС с 135 хил. лв. за политическа реклама.

Кампанията зад кандидата за кмет на София Георги Кадиев прави сериозно впечатлние – само за около седмица в реклама са вложени близо 119 хил. лв. Официално въздържали се от платено медийно присъствие са АТАКА и Глас Народен, които не са сключили нито един договор за реклама с някоя от изброениите в приучването медии, сочат още данните.

Интересен момент е, че въпреки естеството на предстящите избори, на регионалните медии се обръща малко внимание. За сравнение – националните “24 часа”, “Труд”, “Монитор” и “Телеграф” са събрали от предизборната агитация над 133 хил. лв., докато регионални издания като  “Марица” в Пловдив, “Конкурент” във Враца и бургаския “Черноморски фар” са успели да се преборят за в пъти по-малки суми.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

МФ публикува за обществено обсъждане Закона за въвеждане на еврото

Министерството на финансите публикува за обществено обсъждане проекта на Закон...

Партия Средна европейска класа няма да подкрепи правителство начело с премиер от ГЕРБ

От самото създаване и реализирането на идеята и коалицията...

Денков: Споразумението не е съгласувано с ПП-ДБ

Споразумението не е съгласувано с ПП-ДБ, каза Николай Денков...

Новото правителство май се отлага!

Гласуването на новото правителство май ще се отложи за...