От есента публицистичните предавания на „Нова тв“ ще бъдат само вътрешна продукция. Това обяви каналът в прессъобщение до медиите.
От есента публицистичните предавания на „Нова тв“ ще бъдат само вътрешна продукция. Това обяви каналът в прессъобщение до медиите.Заради промяната в модела на работа от ефир ще отпаднат предаванията „Дикoff“ и „На светло с Люба Кулезич“, тъй като са направени от външни за телевизията продуценти.
Решението на „Нова тв“ означава, че външните продуценти ще са ограничени да предлагат проекти в сферата на публицистиката. Пред медиите Люба Кулезич коментира, че според нея това е опит за контрол изцяло над редакционната политика на телевизията.
Досега практиката показваше, че публицистични предавания могат да се правят и от независими компании. Така например „Телеман“ се наложи като продуцентска компания, разработваща аналитични формати. През годините те стояха зад предаванията „Дикoff“ с водещ Сашо Диков, като в него развиха и собствена авторска рубрика на журналистката Миролюба Бенатова. Наложиха „Отечествен фронт“ и „Директно Карбовски“ с водещ Мартин Карбовски. „На светло с Люба Кулезич“ пък се продуцираше от водещата на предаването през собствена компания.
От „Нова“ възнамеряват да проведат разговори както с водещите, така и с продуцентите преди да обявят новата си програмна схема от есента. През следващата седмица Сашо Диков ще разговаря с ръководството на „Нова тв“, за да обсъди какви стъпки ще предприеме и как ще работи с телевизията. По информация на „Капитал“ Диков със сигурност ще работи с „Нова“, защото има договор за още една година с медиата, а не с продуцента на предаването „Телеман“.
Публицистика само отвътре
От тук нататък предстои и „Телеман“ да преосмисли проектите си, защото е очевидно, че аналитични публицистични формати вече няма да се възлагат на външни продуценти.
Конкурентите на „Нова“ bTV отдавна са затворили публицистиката като вътрешен приоритет на медиата и след предаването „Нека говорят“ с водещ Росен Петров, продуцирано от компанията на Ефтим Милошев – Dream Team, не са допускали външни компании да правят подобни програми.
По дефиниция публицистиката е сърцевината на всяка сериозна медиа и тя е тази, която трябва да поеме отговорността за всички произтичащи от това последствия за позиции и теми. Доставчикът е този, подписал Етичния кодекс на българските медии и е отговорен по различни закони пред държавата. От друга страна независимият продуцент е още един гарант за плурализма на гледните точки в медиата. Решението на „Нова“ със сигурност отново отваря дебата за взаимоотношенията между телевизиите и продуцентите.
Източник: Капитал