Сподели новината.

Русенският производител на състезателни коли „Син карс индъстри“ планира да увеличи капитала си с 500 хил. лв. Това ще стане чрез апорт на вземане на „Ви Ки Ей солюшънс“ във връзка с подготвяното листване на автомобилната компания на Българската фондова борса (БФБ), става ясно от решение на общото събрание. Капиталът на русенското дружество в момента е малко над 18 млн. лв., а собственик е бившият автомобилен състезател Росен Даскалов.

Четете неограничено и подкрепяте усилията ни да пишем по важните теми
„Син карс индъстри“ ще издаде 500 хил. нови акции с емисионна стойност 1 лв. всяка, които ще бъдат записани от „Ви Ки Ей солюшънс“. Това е и стойността на заема, който великотърновската компания отпусна на дружеството през януари 2019 г. за срок от две години. Според споразумението между двете страни заемната сума или част от нея може да бъде трансформирана в акции на дружеството преди листването му на борсата и „Ви Ки Ей солюшънс“ е поискала това да се случи. Фирмата се занимава с IT и аутсорсинг услуги и е собственост на Венелин Виденов. Приходите й за 2018 г. са 2.7 млн. лв.

Подготовка

Операцията е част от подготовката за излизане на БФБ, което компанията обяви преди две години. Самият бизнес с производство на състезателни автомобили за аматьорските серии GT4 го започва „Син карс интернешънъл“, от която миналата година е отделено ново дружество – „Син карс девелопмънт“, в което влиза цялата интелектуална собственост и ноу-хау. Впоследствие последното се влива в новосъздаденото „Син карс индъстри“, което ще направи IPO-то. „Син карс интернешънъл“ запазва бизнеса си с търговия с резервни части и сервиз. Собственик на всичките компании е Даскалов.

За 2018 г. „Син карс интернешънъл“ има 2.5 млн. лв. приходи от продажби и 89 хил. лв. печалба. Новото „Син карс индъстри“ практически засега няма бизнес, като по данни към края на септември 2019 г. приходите му са едва 6 хил. лв.

Електромобили

 

Син карс индъстри“ вече има разработени и произведени прототипи на електромобили, които смята да прави серийно с капитала, който ще набере на борсата. Превозните средства са насочени към нишата на куриерските и транспортните услуги и предвижването в градска среда и не целят да се конкурират със световните производители на електрически автомобили.

Намеренията на компанията са да набере поне 6 млн. лв. на борсата, за да може да премине към серийно производство. „Плановете ни са да произвеждаме възможно най-голяма част от колите в Русе, а окончателното сглобяване да става в Германия или Италия, тъй като целта ни е западноевропейският пазар“, каза Даскалов за „Капитал“. Средствата ще се използват за приспособяване на базата в Русе за производство на шасита и компоненти, закупуване на оборудване и др. Според Даскалов развитие около излизането на борсата ще има след април.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля оставете вашият коментар!
Моля оставете името си тук