неделя, април 28, 2024

Шуменски завод увеличава стремително продажбите си

Date:

Сподели новината.

Шуменският производител на алуминиеви изделия “Алкомет” увеличава продажбите си през първото тримесечие на годината благодарение на ръста на производството. Това става ясно от отчета към края на март. Печалбата леко намалява, но според компанията натискът над маржовете, усетен през миналата година, вече е овладян.

Производство

През първото тримесечие заводът в Шумен е произвел около 10% повече продукция, отколкото за същия период на миналата година – общо 17.9 хил. тона. Продажбите в натура също са нараснали – със 7.9% на пресова продукция и 1.4% на валцова.

При произвежданите профили от компанията отчитат силно изразено изменение на микса в полза на по-специалните продукти, при които продажбите нарастват с между 7.3% и 45.1%. Най-малък е ръстът при стандартните профили, но те са и с най-голям в общото пресово производство. Дружеството очаква тенденцията за растеж на продажбите на специални профили да се запази и през цялата 2018 г.

Промяна има и при валцовите продукти, като продажбите на листа нарастват с 18.4%, докато тези на ленти спадат с 22.8%. От компанията обаче посочват, че тези два продукта са взаимозаменяеми от гледна точка на производството и кой от тях ще се произвежда в по-голямо количество се определя от търсенето в момента. За тази година целта на дружеството е да произвежда максимално количество фолиа. При един от основните валцови продукти домакинското фолио, където “Алкомет” държи 20% от европейския пазар, има спад с 4.6% през първото тримесечие, но това е било с цел да се освободи капацитет за новия продукт на компанията – конверторно фолио, което се използва основно в хранително-вкусовата индустрия. Основен пазар за дружеството остава Германия с над 27% от продажбите.

Финансови резултати

Тъй като и двата цеха на завода работят на пълен капацитет, ръстът в обемите през първото тримесечие е постигнат чрез реорганизация на производството, става ясно от отчета. В резултат на това дружеството повишава приходите си от продажби с 6.4% (виж таблицата). Дружеството отчита и 7% по-високи разходи главно заради увеличението на разходите за материали, както и заради 30% ръст при разходите за външни услуги.

Печалбата спада със 7.6% заради пазарния натиск на маржовете. Според ръководството обаче той вече е овладян и за тази година дружеството прогнозира да запази рентабилността си в рамките на планираните около 4.8%.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Германо-швейцарска компания налива още милиони в Добрич

C пълeн ĸaпaцитeт paбoти paзшиpeниeтo нa зaвoдa зa гъвĸaви...

ИЗВЪНРЕДНО: СЕК прекратява участието си в коалицията ПП-ДБ

Средна европейска класа прекратява участието си в коалицията ПП-ДБ....

Опустошението на Видин

Поначало когато Ви разказваме за интригуващото минало на българската...