неделя, май 19, 2024

Няма кой да кара влака, въпреки парите от ЕС

Date:

Сподели новината.

12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната. Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ по БНТ.

Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплатено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.

През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.

По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Трагедия в Черно море, кораб потъна!

Трима души са обявени за изчезнали, след като кораб,...

Трагедия край Пазарджик

Шофьор загина на АМ "Тракия", съобщава БНР. Колата му е излетяла...

Какво става?! Един от най-големите работодатели в Пловдив започна да съкращава масово работници

Един от най-големите работодатели в Тракия икономическа зона "Либхер...

Кирил Петков катастрофира тежко, има пострадали

Първа снимка от тежкия пътен инцидент с Кирил Петков. ...