събота, ноември 15, 2025

Няма кой да кара влака, въпреки парите от ЕС

Date:

Сподели новината.

12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната. Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ по БНТ.

Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплатено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.

През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.

По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

„Лукойл“ с извънредно съобщение за продажбата на активите си

„Лукойл” информира, че продължават преговорите за продажбата на международните...

„Оптимизацията“ в МВР

„Оптимизации винаги има и ще има, но не трябва...

Това, което се случва с „Лукойл“, го гледахме с КТБ

- Адвокат Екимджиев, какво ще последва от приетия буквално...

Нова простотия! Хванаха почерпен шофьор на автобус

Хванаха почерпен шофьор на автобус в Пловдив. Това съобщи...