понеделник, май 5, 2025

Няма кой да кара влака, въпреки парите от ЕС

Date:

Сподели новината.

12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната. Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ по БНТ.

Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплатено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.

През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.

По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Падат цените на доматите и краставиците на едро

Намаляват цените на някои зеленчуци и част от основни...

Ким Чен Ун инспектира завод за танкове в КНДР

Севернокорейският лидер Ким Чен Ун е инспектирал важен завод за...

Държавният резерв отвътре – с какви запаси разполага България?

Близо 250 000 литра вода и 9 тона консервирани...

Нефтени петна се появиха по плажовете в Поморие

Плажната ивица в Поморие е залята с нефтени петна, съобщава...