Натиск в Германия да се удължи билета от €9 на месец за обществен транспорт

0
60
768x432 15 1
epa07024924 The world's first hydrogen fuel cell train on its way to Bremervoerde, northern Germany, 16 September 2018. Alstom today presented the world's first hydrogen fuel cell train Coradia iLinit in Bremervoerde. The Coradia iLint, built by Alstom in Salzgitter, Germany, is equipped with fuel cells which convert hydrogen and oxygen into electricity, thus eliminating pollutant emissions related to propulsion. From 17 September onwards, two such trains will enter commercial service according to a fixed timetable in Lower Saxony. EPA/DAVID HECKER
Сподели новината.

Германското правителство е подложено на натиск да удължи срока на действие на силно субсидирания месечен билет от €9 за обществен транспорт, който беше пуснат през юни.

 

Това съобщи в. „Гардиън“

 

Проектът „билет за 9 евро“, който дава право на всеки, който живее или посещава Германия, да пътува неограничено в цялата страна с регионалния транспорт на цена от само 9 евро (7,60 паунда) на месец, изтича в края на август.

 

 

Той има две цели: да накара хората да излязат от автомобилите си и да помогне за преодоляване на кризата с разходите за живот.

 

Само през юни около 31 милиона души са закупили картата, която може да се използва за регионалните влакове, автобуси, трамваи и метро. Железопътните лобисти и защитниците на околната среда го обявиха за огромен успех, а всички се съгласиха, че той е предизвикал желаното оживление около обществения транспорт – използвайки ценна възможност в момент, когато хората искат да компенсират двете изгубени лета заради пандемията от COVID-19.

 

Групите за обществен транспорт и за натиск твърдят, че сега е моментът правителството да се възползва от момента и да удължи срока на валидност на пропуска.

 

Управляващият директор на Асоциацията на германските транспортни компании (VDV) Оливер Волф, , заяви, че популярността на билета и съвместният успех на политиците и транспортната индустрия „увеличават натиска за това какво да се прави след приключването на схемата“.

 

Миналата седмица неговата организация предложи билет за 69 евро на месец, който според нейните изчисления би бил финансово устойчив. Едно от предложенията е той да бъде преименуван на „билет за климата“.

 

Поне по неофициални данни германците са използвали пропуска, за да пътуват до партита и сватби, които са били отложени по време на пандемията, както и до езерни курорти и популярните крайбрежия и острови на Северно и Балтийско море.

--------------------------