Сподели новината.

Високата активност на българските купувачи на ваканционния пазар през 2020-а продължава и през настоящата година. Сънародниците ни успяха да компенсират отсъствието на част от чуждите клиенти, като вече представляват над 80% от купувачите на Черноморието. Това показва докладът на строително-инвестиционната компания Green Life Development & Resorts.

„Ограниченията за пътуване заради коронавируса и неясната икономическа обстановка подтикнаха много хора, които се колебаеха относно покупката на втори дом, да предприемат действия и да сключат сделка. Цените на ваканционните имоти поддържат стабилни нива, за разлика от градските имоти в страната, при които ръстът в цените не спира дори и през последната година. На практика, ако човек търси вложение на спестяванията си, то жилището на морето е по-изгоден вариант спрямо малък апартамент в града. С по-малка инвестиция, клиентите получават не само втори дом, но и качествена морска почивка в собствен имот“, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life Development.

По данни на компанията, налице са клиенти от Германия и Израел, които също сключват сделки, но техният дял е значително по-малък. Руските купувачи все още са в позиция на изчакване. Покупката на втори дом е емоционално решение, което трудно може да се вземе от разстояние. Собствениците на ваканционни имоти имат желание да ползват жилищата си, но са ограничени заради затрудненото пътуване.

Българските купувачи най-често търсят имоти в затворени комплекси, предлагащи цялостно обслужване и поддръжка, посочват от Green Life Development & Resorts. Клиентите държат на комфорта и функционалното разпределение на имота си, на заобикаляща среда в унисон с природата, искат разнообразие от услуги и удобства. Рядко правят компромис и са склонни да платят малко повече за качествен имот, който има всички предпоставки и качества да поддържа стойността си стабилна във времето. Лесното отдаване под наем също е ключов фактор за избора на купувачите.

Green Life Beach Resort Sozopol e комплекс от затворен тип на първа линия на плаж Каваци. Разполага със собствена плажна ивици и богато озеленяване. Качествената и разнообразна храна е подсигурена с първокласно меню в ресторантите на блок маса и a la carte. Двете детски площадки са идеално място за игри от сутрин до вечер и гаранция, че най-малките гости на комплекса няма да скучаят. За пълното спокойствие на собствениците, Green Life Beach Resort Sozopol предлага цялостна поддържка и управление на имотите.

„Покупката на втори дом на морето предполага по-малка обвързаност спрямо градските имоти. Ако клиентите решат, че искат да пътуват повече и да почиват извън страната, жилището няма да се превърне в бреме, а напротив. Апартаментите на добра локация в комплекс с работеща хотелска част могат да се отдават под наем, покривайки разходите за поддръжка. Дестинации като Созопол, към които българите имат сантиментално отношение, се радват на голям интерес от туристи и са особено подходящи за подобни покупки“, каза Екатерина Желяпова, търговски директор Ваканционни имоти, Green Life Development.

Най-често бюджетите на клиентите в Созoпол за покупка на втори дом са между 50 и 110 хил. евро. Освен семейства от големите градове, сред купувачите има и хора, които живеят и работят в чужбина. Техните мотиви за покупка са свързани с желанието за ваканция в собствено жилище, с неограничен достъп и осигурена поддръжка. Основната група клиенти разчитат на собствени средства за покупката, но се увеличава делът на хората, които използват банков кредит за частично финансиране на сделката.

„Това е сравнително нова тенденция в този сегмент, която очаквам да се затвърди заради изгодните банкови условия. В повечето случаи клиентите разполагат с част от сумата и теглят кредит за остатъка. Има и такива, които предпочитат да запазят спестяванията си, възползвайки се от ниските лихви по ипотечните заеми. Това им дава повече спокойствие и възможност за предсрочно погасяване“, допълва Екатерина Желяпова.

По думите ѝ сериозен интерес има и към ваканционните къщи. Запитванията са предимно от семейства с по-високи доходи, които търсят повече уединение и пространство. Ключово при тях е, че имат малък процент общи части, но притежават всички преимущества на комплексите от затворен тип – контролиран достъп, широк набор от услуги и осигурена поддръжка.

ИЗТОЧНИК"24 часа"
Предишна статияОтпуснаха заем от 60 млн. евро на „Еврохолд“ за придобиването на ЧЕЗ

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля оставете вашият коментар!
Моля оставете името си тук