Сподели новината.

Производителят на малотрайни и трайни колбаси „Кен“ отбелязва над 50% ръст в пазарния дял на категорията кренвирши през последните три години. Сега старозагорската компания държи пазарен дял от 20% при малотрайните колбаси, а при трайните – 5%. „Кен“ произвежда още наденици, няколко вида традиционни малотрайни колбаси – „Телешки“, „Камчия“, „Хамбургски“, както и шпекови салами. Всяка година компанията пуска нов продукт на пазара. За 2017 г. това са кренвиршите с манатарки. Сред целите на ръководството, свързани с бъдещото развитие, е увеличаването на пазарния дял при трайните колбаси с 5%. Компанията планира и навлизането в нови продуктови групи, които досега не са били част от портфолиото й. Такъв продукт е каймата в полиамидна обвивка, която се предлага от една година.

„Пазарът на малотрайни и трайни колбаси в България е доста консервативен и трудно приема каквито и да било промени“, казва Лидия Пенева, мениджър маркетинг и продажби в „Кен“. Ако през предишните години пазарът се свиваше, през тази година забелязваме ръст при някои продукти и запазване на продажбите при други, което е добър знак за нас, допълва тя. „Стремим се да разпределим продажбите си по такъв начин, че никой да не е твърде важен за общите ни продажби. От значение за нас са както големите търговски вериги, така и всеки един малък магазин“, допълва Пенева.

Пазарите

Почти цялата продукция на „Кен“ се реализира на българския пазар. Около 5% от произведените тук колбаси се предлагат в чужбина. Продукцията е ориентирана предимно към така наречените „етнопазари“. От дружеството посочват, че продават добре в страните, в които живеят най-много сънародници, тъй като те предпочитат традиционно българските продукти. Сред тях са Англия, Испания, Кипър, Италия.

Реклама

Инвестициите

През последните 10 години „Кен“ инвестира над 25 млн. лв. в изграждане и оборудване на модерно месопреработвателно предприятие в Стара Загора, както и в разширяването на капацитета му за производство на трайни колбаси през 2013 г. Фабриката е оборудвана по изискванията на всички български и европейски стандарти по технологичен проект, разработен с участието на френски консултант. Основната термична обработка, осигуряваща качеството на крайния продукт, се извършва в съвременни камери на тунелен принцип на водещата немска компания FESSMANN.

Производствените бази на „Кен“, разположени в старозагорския квартал „Голеш“, са с площ около 10 500 кв.м. В предприятието работят 235 души на трисменен режим на работа. В резултат на направените инвестиции и модерно оборудване „Кен“ постига капацитет за производство от 65 тона дневно на малотрайните и трайните колбаси. „Все още не сме запълнили капацитета си 100%, продължаваме да се развиваме“, казва изпълнителният директор на дружеството Йонка Ранчева.

Финансовите резултати

През 2016 г. приходите на компанията са 47.77 млн. лв. спрямо 49 млн. лв. за 2015 г. Общият обхватен доход на компанията за миналата година е в размер на 4.495 млн. лв. спрямо 6 млн. лв. година по-рано. „Имаме намаление на оборота през миналата година, което е предизвикано от понижената продажна цена на колбасите, а не от намалени обеми. Намалената продажна цена на колбасите пък беше свързана с намаляването на цената на суровината“, казва Ранчева. Близо 90% от суровините, използвани за производството на колбаси в предприятието, са вносни. Причината е, че няма големи български производители, които да ни гарантират количество и качество с нужната ритмичност на доставката, казват от ръководството на предприятието.