понеделник, юни 30, 2025

Как бързо да охладите двигателя, когато на температурата се повиши

Date:

Сподели новината.

 

Всеки сезон носи свои проблеми на шофьорите. И една от най-често срещаните летни проблеми е прегряването на двигателя. Температурата може да се повиши както в задръствания, така и при скорост. И ако нищо не се направи, прегряването на силовия агрегат е гарантирано със скъпи ремонти.

Специализиран портал измисли как ефективно да се охлажда горещ двигател, ако температурният датчик излезе от мащаб при висока скорост.

Когато термометърът достигне +30, хората и машините не могат да го издържат. Най-често срещаната гледка в летните задръствания са автомобилите отстрани на пътя с повдигнати капаци, от които се спуска гъста пара – прегряване на двигателя. Има много причини за това: от заседнало реле до повреда на термостата. И тогава отвеждането на топлината от двигателя намалява. Течността, циркулираща в него, става прекалено гореща и в крайна сметка кипи. Освен това колата може да кипи не само при ниски обороти, на празен ход при задръстване, но и при висока скорост. И първото нещо, което трябва да направите в такава ситуация за двигателя, е да се охлади спешно.

Ако този проблем се случи в задръстване, тогава е необходимо да включите парното с пълна мощност, като предварително сте задали максималната температура. Разбира се, за да не се изпотите, по-добре отворете прозорците. Тази мярка ще премахне част от топлинното натоварване от двигателя и неговата охладителна система. Въпреки това, не се препоръчва да пътувате в този режим за дълго време. Най-доброто решение е да се преместите колата извън пътя, където можете да изключите двигателя, и, отваряйки капака, спокойно да решите проблема.

Има обаче моменти, когато прегряването на двигателя хвана водача на магистрала. В този случай може да се приложи и горният метод. Съществува обаче още една ефективна мярка за бързо охлаждане на двигателя – спиране на двигателя.

 

Другит вариант е педалът за газ се отпусне бързо с предварително включена по-ниска предавка (повишаването на оборотите на двигателя е предпоставка за метода да работи). Тогава подаването на гориво към цилиндрите спира, но в същото време всички останали агрегати, включително помпата, която ускорява охлаждащата течност през каналите в цилиндровия блок, остават да работят.

По този начин, идващият въздушен поток охлажда течността в радиатора процесът на изгаряне на горивото е спрян и температурата започва бързо падане. Това е достатъчно, за да охладите двигателя, преди да спрете и да го изключите.

Както знаете, прегряването на двигателя причинява сериозни проблеми. Ако пропуснете момента, тогава поради прегряване, главата на цилиндъра може да се раздвижи. И тогава охлаждащата течност ще влезе в двигателя, разваляйки маслото и в резултат на това самият двигател.

За да избегнете това, е необходимо внимателно да следите работата на охладителната система на автомобила, да извършвате поддръжка и още при първите неизправности в работата му да откриете причината и да отстраните проблема. В противен случай ремонтът на двигателя на небрежен шофьор може да струва много сериозна сума.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Стрелба в Чирпан: Двама ранени, единият в критично състояние

Кървава свада разтърси Чирпан в късния следобед на 26...

Тръмп за US медии: Омаловажиха една най-успешните военни операции в историята

Президентът на САЩ Доналд Тръмп разкритикува американските медии за...

Отпускат 4,8 млрд. лева по програмата за саниране

4,8 милиарда лева ще са на разположение за енергийно...

Жълт код за жеги в цялата страна

Днес отново ще е слънчево, около и след обяд в...