събота, април 27, 2024

Голям провал със знаков завод в Ловеч

Date:

Сподели новината.

Помните ли, че в началото на месец юли 2021 година, тогавашният министър на икономиката Кирил Петков и германската компания за производство на автомобили – Next.e.GO подписаха меморандум за производство на коли, което трябваше да стартира в индустриалната зона на град Ловеч. Германците дори докараха няколко електромобила в София, за да покажат какви коли ще се сглобяват в Люляковия град.

Сега,  две години и един месец  по-късно, завод за автомобили в Ловеч няма, а голяма част от местното население не е сигурно каква точно е съдбата на проекта и дали изобщо ще бъде построен завод за автомобили на тази територия. Официалната информация около проекта е оскъдна, но според това което се вижда на строителната площадка , теренът единствено е заравнен и изчистен от буйната растителност, която го бе налегнала през последните десетилетия.

По план първата копка на завода трябваше да е през месец март 2022 година, а след това бе отложена за юли месец 2022 година, но официално няма информация все още да е направена такава. За сметка на това, точно до тази разчистена територия започна изграждането на друг проект – за огромен фотоволтаичен парк, който граничи с мястото на което трябва да се намира заводът. Изглежда, че изграждането му вече е във финалната фаза, но дали тези фотоволтаици ще имат нещо общо с евентуалния бъдещ завод, към момента е мистерия.

 

Що се отнася до самия завод за автомобили, по план той трябваше да е напълно готов в края на 2023 година, но вероятността това да се случи, поне на този етап, изглежда нулева. Също такъв е и шансът да бъдат изпълнени и другите обещания, а именно започване на производство през 2024 година и работа на пълен капацитет през 2025 година. През изминалия период се смениха три служебни правителства, които не направиха нищо по темата. Сега вече има редовно, което би трябвало да задвижи проекта .

Според подписания меморандум държавата трябва да осигури помощ от 34 млн. евро, но само ако до 2024 година има производствени активи в експлоатация и 250 работни места, а до 2027-а най-малко 10 000 продадени автомобила и 365 работни места. Отново, поне към момента това изглежда, че няма как да се случи. Както всъщност и всичко останало в милата ни родина.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Иманярски канал от България към САЩ ползвал обществени пощи

От САЩ са ни върнали древен шлем и други...

Скоро няма да можете да си купите SSD на Western Digital

Cepиoзнa пpoмянa щe нacтъпи нa xapдyepния пaзap пpeз втopaтa...

Касапницата в Меричлери, причинена от 17-г. момиче, завърши с труп

В болница в Пловдив почина 83-годишната жена, която бе...

Страшна драма: Разбра се кои са младежите, загинали в ада край Момчилград

17-годишният Емре, който загина при адската катастрофа на входа...