Сподели новината.

Инстаграм става поле на всякакви изследвания, защото все повече хора създават профили в социалната мрежа, която ражда инфлуенсъри всекидневно. От няколко години това явление се появи и в България. Според Ален Попович, председател на БААДК, социалната мрежа е по-семпла и визуално по-хубава.

“Там основният акцент е снимковото съдържание, докато при фейсбук основният акцент е начинът, по който говориш – новините, споделянията и тези неща. Така че фейсбук има своето място, но като че ли в днешно време малко остаря”, казва Попович.

Според него в инстаграм има много хора, които публикуват всякакви фотоси, които привличат последователи от цял свят. Едни обикалят света и заснемат различни места, други снимат ястията, които готвят, трети показват бюти трикове, а четвърти рекламират собствения си бизнес.

За силата на подобна реклама най-актуалният пример е Кайли Дженър. Най-малката от рода Кардашиян бе обявена от списание “Форбс” за най-младата бъдеща милиардерка в света, съобщава 24 часа. Тя има компания за гримове, като най-популярни са червилата ѝ. Специфичното при Дженър е, че рекламира продуктите си основно в инстаграм чрез снимки, кратки видеа и т. нар. сторита. Според “Бизнес инсайдър” Кайли е и най-високоплатеният инфлуенсър в Щатите. Цената за снимка с определен продукт може да стигне до 1 млн. долара.

Реклама

“Бизнесът вече не може да си позволи да не присъства в социалните мрежи, дори ако няма какво да споделя и какво да казва за себе си, може да присъства – просто да слуша и да се адаптира към мрежата”, казва Попович.

Той допълва, че не е нужно един инфлуенсър да качва красиви снимки, за да бъде успешен. “Красивото му е, че е толкова шарен, толкова непринуден и толкова естествен, защото в крайна сметка инстаграм цели да ти покаже онази, непрофесионалната част от твоя живот и неслучайно сторита, които са толкова популярни и толкова навлезли в инстаграм, показват ежедневието ти, как преминава един ден в рамките на 24 часа”, смята Попович.

В България професията инфлуенсър става все по-популярна, макар че парите, които се изкарват от нея, далеч не се мерят с тези на Кайли Дженер, а стигат до 5-6 хил. Въпреки това не липсват звезди, родени от инстаграм. Може би най-следваният българин е фитнес инструкторът Лазар Ангелов.

5,9 милиона души са натискали синия бутон Follow в профила му. Само за справка, последователите на Григор Димитров, най-добрият български тенисист, са едва 821 хил.

Янита Янева, която също се занимава със спорт, е много популярна в социалната мрежа. Всекидневно тя публикува снимки, на които показва перфектната си форма, постигната чрез усилени упражнения и режим на хранене. Последователите ѝ са далеч по-малко от тези на Ангелов – 1,2 млн.

Явно потребителите на инстаграм предпочитат да гледат стегнати и мускулести тела, като често подражават на тях, следват съветите им, за да могат един ден да изглеждат като тях.

Но освен с фитнес последователи се трупат и с красиви фотографии. Пример за това е Ясен Савов с 407 хил. последователи, който качва в профила си основно снимки от пътуванията си в чужбина или разходките си из България. Той забелязва, че най-харесвани са фотосите с пейзажи и тези с жена му. “Не ми е в стила да пускам себе си и моята съпруга. Може би тогава е по-различно за хората и се получава интерес”, казва Савов.

Той посочва един от проблемите в инстаграм, а именно купените последователи. “Около 100-150 лв. ти е за хиляда от тях”, казва Савов, въпреки че самият той не се е възползвал от тази “далавера”. Дори се шегува, че за своите последователи трябва да е дал пари като за един апартамент. Той уточнява, че профилите, които не се използват от потребителите, т.е. които са фалшиви, биват изтривани от социалната мрежа. “Тук пак е спорно, защото има хора, които са си направили инстаграм и не са свързани с фейсбук. Може би ги отчита, като не са влизали известно време, че са бот, и ги чисти”, пояснява Савов.

Въпреки че инстаграм набира мощно популярност в страната ни, все още не е достигнал своя апогей. “Българите не са толкова активни и профилите им са заключени”, казва той. Затова още не късно и вие да се превърнете в инфлуенсър – една ниша, която предстои да се развива.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля оставете вашият коментар!
Моля оставете името си тук