четвъртък, юли 3, 2025

Няма кой да кара влака, въпреки парите от ЕС

Date:

Сподели новината.

12% е дефицитът на кадри в БДЖ. Основният дефицит е за машинистите, тъй като за тях има много изисквания, а заплащането е под средното за страната. Това заяви Петър Бунев, председател на Синдикат на железничарите към КНСБ по БНТ.

Това, което се поема от държавата като ангажимент за новия подвижен състав за БДЖ, е реално подплатено по Плана за възстановяване, по него са заложени 1,8 млрд. лева. Не се знае обаче дали тези средства ще дойдат към БДЖ, коментира Бунев.

През 2024 г. ще има търг за национален превозвач по договора за обществена услуга и който спечели търга, ще му бъде предоставен подвижният състав, обясни той.

По думите му това е повече, отколкото изискват европейските регламенти и е можело държавата директно да сключи договор с БДЖ.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Няма край! Още смърт край Карлово

31-годишният мъж, управлявал каруцата, пометена на жп прелез в...

Огнен ад на магистралата край Камено

В 11:21 часа в Оперативния център на РДПБЗН Бургас...

Трагедия край Карлово! Влак сгази баща и син в каруца

Дете и баща му са били сгазени от влак,...

Голям пожар лумна в Бургас – обхвана спортната зала до ст. „Лазур“

Пожарът в спортната зала до стадиона в к-с „Лазур“...