неделя, май 5, 2024

София вече предлага тридневна туристическа карта

Date:

Сподели новината.

В последните години София се радва на висока посещаемост от туристи най-вече заради евтините полети, които предлагат нискотарифните авиокомпании. Освен многобройните заведения, зелените паркове и красивия център туристите вече имат стимул да посетят и опознаят още ред обекти в столицата, тъй като София – подобно на повечето големи европейски градове, също най-после предлага туристическа карта за градския транспорт и с отстъпки за редица атракции.

Опознай София

Новата инициатива на Центъра за градска мобилност – картата Sofia Pass, засега е само тридневна. Тя позволява на гостите на града да се возят неограничено с всички линии на градския транспорт срещу 20 лв. Притежателите ѝ могат да се възползват също и от отстъпки от 5 до 50% в музеи, галерии, търговски обекти, спортни центрове, заведения за хранене и развлечения.

Към картата върви каталог с обектите, предоставящи намаленията, и карта с ориентири за тяхното местоположение със схема на транспортните линии в централната градска част. Карта “София” е продукт, специално създаден за улеснение на гостите и чуждестранните туристи в столицата, но от нея ще могат да се възползват и българи, гости на столицата.

С нова енергия

Картата всъщност съществува от началото на годината, но в последните месеци Центърът за градска мобилност развива по-активно маркетинг за нея. Като начало решава да промени дизайна ѝ и да добави още няколко удобства – туристическата карта с обектите, които ще се увеличават с времето, също и картата на града. “Намаленията, които предлага картата, са за над 60 обекта, основно за културно наследство. В нея са включени например галерията “Квадрат 500”, музеите за съвременно и социалистическо изкуство и много други.

Отстъпката важи и за различни заведения, магазини за сувенири, лифт “Симеоново и др.”, обяснява Пламен Църноречки, директор на дирекция “Маркетинг и стопанска дейност” към ЦГМ. “Броят на обектите ще расте, като всеки, в който се предлага отстъпка, ще е обозначен със стикер”, добавя той.

Първоначално картата ще се рекламира чрез флаери и плакати в обектите и касите на ЦГМ, а в бъдеще Църноречки се надява да има подкрепата на туроператорите и хотелите, откъдето туристите ще могат по-лесно да разбират за възможността. Готвят се и радио- и видеоспотове, които да се излъчват в метрото и по други възможни канали за разпространение.

Има ли интерес

Продадените карти от началото на годината засега са 70, предимно от бюро “Сердика”, като новата ѝ визия се предлага в последните 2-3 месеца. Самата карта е поставена в калъфче, в което се намират и приложенията към нея. Всички обекти са изброени в сайта на ЦГМ, в специалния отдел за Sofia Pass, като се очаква те непрекъснато да се актуализират, както и самата книжка. През юни месец тя е била представена и пред големи туроператорски фирми, а след края на лятото ще бъде презентирана и пред Националния борд по туризъм.

“Смятаме, че това е едно много добро допълнение за развитието на българския туризъм”, обобщава Пламен Църноречки.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

5-те най-влиятелни жени в Библията

Как жените са представени в Библията, се обсъжда от...

Апокалипсис на Острова: Разрушени сгради и повредено метро, само за една нощ

Невиждана от години буря е ударила Обединеното кралство тази...

Средна Европейска Класа започва срещи за формирането на широко надпартийно обединение

След всички предложения, които бяха отправени към Средна Европейска...

На вниманието на шофьорите! Специализирана полицейска операция на територията на Област Бургас

Специализирана полицейска операция за контрол на пътното движение се...