Ако сте шофьор на камион, със сигурност тези неща ви ядосват:

1) Резки включвания на други превозни средства

На кого не се е случвало? Движите по път и изведнъж някой се включва пред вас с ниска скорост. Обикновено това се случва с разсеяни водачи или шофьори, които не изчисляват адекватно разликата в скоростта между своето превозно средство и вашето. Ако караме лека кола, тази ситуация обикновено завършва с набиване на спирачките и няколко псувни. Спирането на натоварен камион с тегло над 20 тона това не е толкова лесно или безопасно.

Спирачният път на камионите е далеч по-голям от този на лек автомобил. Товара в камиона дори може да се обърне, създавайки опасна ситуация за всички участници в движението. Не е нужно да сте физик или автомобилен експерт, за да се сетите за катастрофалния резултат от подобен инцидент.

2) Автомобили, паркирани на втора линия в градските центрове

„Това е само за пет минути“, казвате, докато тичате да вземете пакет в Пощата или да направите покупка в последната минута. Въпреки че колите и микробусите могат да се движат през оставената от вас пролука, същото не се случва с автобуси или големи камиони – чиято максимална ширина е 2,55 метра и те маневрират с много повече трудности. Не е нужно да си представяте хаоса, който един камион може да причини, като блокира оживена улица в градски център. Проблемът не е само в хаоса: ще загубите време и пари за много хора – особено за шофьора. Ами ако камионът, който блокирате, е пожарна кола?

3) Не използва мигачи в кръгови кръстовища

Ускорението на натоварено ремарке е бавно. В кръговите камионите често се затрудняват да се включат, особено ако трафикът в района е интензивен. Неизползването на мигачите в кръгови кръстовища освен, че е наказуемо, е егоистично и неуважително отношение към другите водачи. Ако не сигнализираме за маневрата си, камионът губи способността да предвижда трафика и губи ограничения си запас. Той не само губи време, той губи пари и забавя доставка. Всичко заради това, че не ни мързи да мръднем левия си пръст и не използваме този лост, разположен до волана.

Има една още по-проблемна ситуация и това е, когато камион спира, за да влезе в кръгово кръстовище, през което се движи друго превозно средство. Ако превозното средство не сигнализира за намерението си да излезе от кръговото кръстовище, камионът е принуден да дпре рязко.

4) Изпреварване с пълна газ когато двойната лента свършва

Това е ситуация, която се случва почти изключително по второстепенни или национални пътища. Когато се отвори бавна лента, камионът се изтегля надясно, което позволява на други превозни средства да преминават. Проблемът идва, когато лентата свършва и всички автомобили искат да изпреварят камиона, изпреварвайки се толкова бързо, колкото тези на във Формула 1. Преминавания, които излагат на опасност превозните средства в насрещната лента, принуждавайки камионът да спира или навлиза в банкета, опитвайки се да избегне инцидент.

Не мисля, че е необходимо да се обяснява колко опасно може да бъде неуспешното изпреварване за всички участващи. В много случаи самият шофьор на камиона ще ни даде път, активирайки правилния мигач. Ако не сте сигурни в изпреварването, не го правете!

5) Не спазвате безопасното разстояние и вамлизате в мъртвата им точка

Камионите са много по-дълги и по-широки от всеки автомобил, а видимостта от кабината им е далеч по-малка. Въпреки че някои имат много електронни средства за шофиране и елементи за активна безопасност – като неутрален детектор на превозни средства – не всички камиони, които циркулират, са от последно поколение. Ако се залепим половин метър от задната броня, нито най-модерният камион, нито най-внимателният шофьор ще може да ни види. Избягвайте техните мъртви точки и спазвайте достатъчно безопасно разстояние