вторник, октомври 21, 2025

Кирил Домусчиев купи седем кораба

Date:

Сподели новината.

С общо 7 нови кораба ще попълни състава си Параходство „Български морски флот“ (БМФ) тази година. Това съобщи  Александър Калчев, изпълнителен директор на компанията. Както е известно собственик на компанията е българският милиардер Кирил Домучсиев, който е акционер заедно със своя брат. Домусчиев управлява активи за над 4 милиарда евро и се смята за един от най-богатите българи. Братята закупиха БМФ преди десетина година, като платиха около 500 милиона лева за нея.

Сега параходството оперира с 27 бълкера (кораби за насипни товари), два фериботни кораба и 4 влекача, с обща товароподемност около 900 хил. тона DWT. С новите 7 попълнения БМФ ще увеличи флота си с 30% и вече ще разполага с 39 плавателни съда с близо 1,2 млн. тона DWT – доста над товароподемността при подписването на договора за приватизация.
В края на юли БМФ ще вдигне флага на първия от 6-те чисто нови супермодерни кораба, в които инвестира близо 150 млн. долара. Това е 42 300-тонният бълкер „Руен“, който беше пуснат на вода на 8 март от голяма корабостроителница край Шанхай. „Руен“ е първият кораб с нов екодизайн, разработен по поръчка на БМФ от финландската компания Bluetech. Това са високоефективни кораби с отлични хидродинамични характеристики, които пестят до 45% гориво спрямо съдовете от същия тип на БМФ. „Руен“ е готов и до дни започват ходовите му изпитания, обясни още Александър Калчев.

До края на годината БМФ ще получи и втория кораб от същия тип (б.а. – sister ship), а догодина – и останалите 4 от поръчката, в която БМФ инвестира 150 млн. долара. И 6-те нови кораба са с ледови клас и размери, които им позволяват да плават в суровите условия на Северния Атлантик и езерата на Северна Америка.

Поради ниския фрахтов пазар цените на корабите са много атрактивни и затова ние сме много активни на пазара на кораби втора ръка, обясни още Александър Калчев. Затова до края на годината планираме да закупим още 4 бълкера от „нашия тип“ – т.е. между 30 хил. и 40 хил. тона DWT, допълни той. За следващата година, в зависимост от пазара, също планираме да увеличим инвестициите в кораби втора ръка – на възраст до 5 години, обяви Александър Калчев.

 

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

И дребният, и едрият бизнес натискат за по-високи компенсации за ток

И дребният, и едрият бизнес останаха недоволни от обявените...

Червената линия в Бюджет 2026

Трябва да се контролират ръстовете на заплатите в бюджетната...

СЕК: Защо Община Бургас крие най-големите си длъжници?

Общинските съветници от ПП „Средна европейска класа“ – Иван...

Работиш 4 дни в седмицата, печелиш повече – в Англия може, у нас – трудно

Темата за въвеждане на четиридневна работна седмица се прокрадва...