вторник, май 7, 2024

Ето коя е голямата търговска верига, която ни лъже за цената на кашкавала и още 10 продукта!

Date:

Сподели новината.

По-рано днес стана ясно, че търговска верига за хранителни стоки е заблуждавала клиентите с две различни цени за един и същи продукт, както и с поставянето на една цена на рафта в магазина и маркирането на друга на касата. Новината бе съобщена от Комисията за защита на потребителите (КЗП), след като Върховният касационен съд потвърди с окончателно решение колективен иск на КЗП срещу веригата.

Името на скандалната верига, която мами стотици хора не бе спомената първоначално. Но в решението на съда по казуса се вижда, че наименованието му е изписано със съкращението “Т-М.”. Според “Стандарт” става дума за веригата “Т-Маркет”.

Проверката на Комисията била в няколко обекта на въпросната верига – “Т-Маркет”, където установила, че потребителите може да заплатят с до 4 лева над обявената върху опаковката цена при покупка на предварителни разфасовки на млечни продукти.

Имало е разминаване между цената върху продуктовата опаковка, която обикновено ориентира клиента при вземането му на решение за покупка, и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около 2 лева по-висока, обясняват от КЗП.

Например, при поставена върху вакуумната опаковка на кашкавал цена 12,29 лв. за килограм и 2,26 лв. за разфасовка от 192 гр. маркираната на касата цена за килограм е 14,34 лв. и 2,76 лв. за количеството в опаковката. Това означава, че потребителят ще плати за килограм с над 2 лв. повече, отколкото очаква.

Нарушението е констатирано за около десет вида от изложените на щанда продукти, от които към момента на проверките са били налични близо общо 200 разфасовки.

В някои случаи дори е установено, че върху опаковките на предварителни разфасовки от един вид продукт е поставена различна цена за килограм.

Веригата магазини “Т-Маркет” никак не е от предпочитаните магазини за пазаруване. Според много читатели на БЛИЦ най-вече заради немърливото, че дори и грубо отношение на служителите във веригата.

„Най-честият им номер е в час-пик да работи само по една каса. Когато опашките станат немислимо големи и хората започнат да роптаят на глас се намира някоя начумерена служителка, която започва да крещи, че не й е само до това и отваря каса – бива ли такова отношение. Да не говорим, че положението е подобно в редица техни магазини, не е еденичен случай”, споделят читателите ни.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Курсът на еврото продължава да се понижава

Курсът на еврото днес продължи да се понижава, след...

Средна Европейска Класа започва срещи за формирането на широко надпартийно обединение

След всички предложения, които бяха отправени към Средна Европейска...

Германо-швейцарска компания налива още милиони в Добрич

C пълeн ĸaпaцитeт paбoти paзшиpeниeтo нa зaвoдa зa гъвĸaви...