сряда, май 8, 2024

БДЖ вече е финансов труп

Date:

Сподели новината.

БДЖ лети към фалита по-бързо от скоростта на движение на японските високоскоростни влакчета “Шинкансен”, които през ден трошат световните рекорди.

 

Това показва анализът на финансовите резултати на държавната компания за първото тримесечие, а те са меко казано кошмарни.

В товарното поделение на БДЖ приходите от продажби намаляват от 30,476 млн. лева през 2014 г. на 26,889 млн. лева през първо тримесечие на 2015 г., т.е. намалението е 3, 586 млн. лева или 12%.

Оперативната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизации намалява от 2,402 млн. лева през 2014 г. на 118 хил. лева през 3-те месеца на 2015 г., т.е. намалението е 2,284 млн. лева или 95%.

Така чистата загуба на БДЖ-Товарни превози нараства от 3,182 млн. лева през 2014 г. на  5,397 млн. лева или със 70%.

Естествено влошените финансови резултати се отразяват в драстична обезценка на активите. Собственият капитал намалява от 76,3 милиона лева през 3-те месеца на 2014 г. на 45,5 млн. лева през 3-те месеца на 2015 г. Това означава, че оценката на компанията е паднала с 31,105 милиона лева или с 41%.

В допълнение дълговете на компанията към собствения капитал са се увеличили от 139% към първото тримесечие на миналата година до 245% през същия период на 2015 г.

Данните на БДЖ показват, че клиентите на компанията масово се отказват от услугите й. Основният клиент на компанията – енергийният бос Христо Ковачки е намалил поръчките си с над 36 процента. Същото важи и за други основни клиенти като “Стомана”-Перник.

В същото време държавният превозвач продължава да трупа огромни дългове към Национална компания “Железопътна инфраструктура”, която стопанисва железните пътища у нас. Борчовете са се увеличили с 6,5 милиона лева само за три месеца.

И докато БДЖ целеустремено се води към фалит, частните жп компании увеличават обема си на работа. Основните компании от сектора привличат нови клиенти и отбелязват двуцифрен ръст на превозените обеми, който идва основно от привличането на транзитен трафик между Турция и Западна Европа.

Новото старо ръководство на БДЖ – изпълнителен директор Владимир Владимиров и шеф на борда Велик Занчев, които управляваха железницата и през първия мандат на ГЕРБ, се върна в компанията веднага след парламентарните избори. Оттогава насам бизнесът на жп компанията непрекъснато пада, а финансовите резултати се влошават от ден на ден.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Курсът на еврото продължава да се понижава

Курсът на еврото днес продължи да се понижава, след...

Средна Европейска Класа започва срещи за формирането на широко надпартийно обединение

След всички предложения, които бяха отправени към Средна Европейска...

Германо-швейцарска компания налива още милиони в Добрич

C пълeн ĸaпaцитeт paбoти paзшиpeниeтo нa зaвoдa зa гъвĸaви...