Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

четвъртък, юли 31, 2025

Мажоритарен камуфлаж

Date:

Сподели новината.

От загубата на президентските избори насам ГЕРБ играе последователно твърде плитка двулична игра – да е пръв защитник на „повелите“ от референдума за „радикална промяна“ на политическата система, без да прави нищо реално за нея, но да принуди всички останали да операт пешкира за нищоправенето. Ето и сега – новоизбраният президент трябвало да удължи работата на парламента и да не го разпуска, докато за две седмици, по сметките на лидера на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов, не се приемат решенията на референдума. Един вид – нека Румен Радев, който формално не е ограничен от срокове, да погази ако не буквата, то поне духа на конституцията. Която все пак вменява при извъртяна парламентарна рулетка парламентът да се разпусне и да се насрочат избори в разумен срок. Нищо извънредно няма в това, ако Народното събрание не си е свършило някоя работа, по някои си негови вътрешни причини, че животът му да се удължава и с това то да узурпира конституцията.

А време след изборите имаше бол. ГЕРБ държа не две седмици, а два месеца „на трупчета“ собственото си проекторешение за одобрение на въпросите от референдума и изчака едва на 10 януари в правната комисия и на 11 януари в пленарната зала да се събере лява и дясна опозиция срещу него. Отделно, че подобно решение не решава нищо – нужни са законопроекти за изпълнение на любимия уж референдум, каквито ГЕРБ нито е внесъл, нито е написал. Дори елементарните няколко реда за намаляване на държавната субсидия за партиите. Ако законопроект за въвеждане на изцяло мажоритарна система в два тура е сложен – а той наистина е, защо поне не припознаха отдавна внесения проект на омбудсмана Мая Манолова и инициативния комитет за референдума? В него фигурира и най-сложната и проблематична част – новото райониране с едномандатните избирателни райони, описани с улици и номера по градове и села.

Въпроса с районирането Цветан Цветанов обаче решава отново да прехвърли на Румен Радев. С аргумента – Вас са ви избрали 2 милиона и ние Ви признахме, а мажоритарната система на референдума са я подкрепили 2,5 млн., т.е. морално задължен сте да Ни я изпълните; освен това Вие сте най-отдалечен от законодателната и изпълнителната власт; и най-сетне, има прецедент – така беше и при първото подобно райониране през 1990 г. за Великото народно събрание – въведено бе с указ на президента.

Разбира се, всичко това е съвсем долнокачествена казуистика, защото президентът няма никакви правомощия да законодателства, а през 1990 г. сегашната конституция още я нямаше. Но целта е очевидна – редом с всички останали партии в сегашния парламент, и новоизбраният президент да е виновен за неслучването на мажоритарната система.

Единственият въпрос има ли някакъв дълбок смисъл от всичко това е, кое е стратегията и кое – тактиката, в тази политическа линия на ГЕРБ? Ако стратегията е партията да се задържи на гребена на популярността и евентуално да яхне в последващ етап мажоритарния повик и да спечели от него, то тактиката на камуфлажно маркиране на желание за битка в центъра и търсене на виновници за избягването й по фланговете не може да е дълготрайна и е обречена на разобличение. Ако пък иде реч за самоцелна тактика на тупане на топката, докато се налучка вярната стратегия, същото това разобличение може изневиделица да се стовари като фронтален удар направо по командния пункт.

Както е казал древнокитайският мъдрец Сун Дзъ: „Стратегия без тактика е най-бавният път към победата. Тактика без стратегия е шумът преди поражението.“ Засега остава неясно дали победата или поражението ще са още в първата битка – парламентарния вот напролет.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

СЕК нанесе тежък удар по ГЕРБ в Бургас и Димитър Николов

„Средна европейска класа“ нанесе сериозен удар по ГЕРБ в...

Докога държавата ще подпомага фирми с огромни печалби?

Почти наркотична стана зависимостта на българския бизнес към всякакви видове...

Без паника: БНБ ще обменя левове завинаги, напълно безплатно

Започва практическата ни работа по въвеждането на еврото. Държавата...

Община Бургас и „велоалеята“ до Сарафово – да пречиш на инат

ПП "Средна европейска класа" направи публикация страницата си във...