Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

четвъртък, август 7, 2025

Подготвят революция за магистралите в Германия

Date:

Сподели новината.

Като част от кампанията за пестене на нефт и природен газ се подновява дебатът относно възможността за въвеждане на ограничение на скоростта по германските магистрали, съобщи АП. Министрите на околната среда на федералните провинции единодушно подкрепиха мярката, но федералното правителство продължава да се противопоставя, най-вече заради позицията на свободните либерали.

Евентуалното въвеждане на ограничение на скоростта би било културен пробив за страната, тъй като понастоящем 60% от магистралите нямат ограничение на скоростта, а само препоръка да се кара със 130 км/ч. Въпреки това 16-те министри на околната среда не успяха да се споразумеят за конкретна граница, въпреки че повечето от тях смятат, че граница от 120 или 130 км/ч е реалистична.

Според данни на Федералната агенция по околна среда при ограничение на скоростта до 120 км/ч ще се спестят 2,6 милиона тона CO2 годишно, докато при ограничение от 130 км/ч спестените емисии ще бъдат 1,9 милиона тона CO2. Но ако ограничението на скоростта бъде 100 км/ч, това ще доведе до спестяване на 5,5 милиона тона CO2 годишно.

Дебатът за въвеждането на ограничение на скоростта по магистралите от години е в дневния ред на Зелените, а след бързото покачване на цените на енергията той отново бе разгледан по-сериозно и сега се подкрепя от други партии. Освен това според проучване на Германския институт (IW) 77% от германците шофират с по-малко от 130 км/ч дори в райони, където няма ограничение на скоростта. Окончателното решение ще бъде взето от Бундестага.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Тръмп обяви началото на „Златния купол“ в САЩ

Президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви, че администрацията му е...

Брутално убийство на 39-г. българка в Нидерландия, баща й е известен врачанин

Българка на 39 години е убита след нападение с...

„Миньоните“ на Кремъл: колко ще лежат българските шпиони?

Шестима българи, признати за виновни в шпионаж в полза...

Жестока трагедия! Убиха българката Елеонора в Италия, оставя 3 сирачета

Още кръв по улиците на италианския град Салерно. Това...