понеделник, ноември 3, 2025

Отсечката Рудозем – Смолян влезе в графата „златни шосета“

Date:

Сподели новината.

Голяма делегация начело с министъра на благоустройството Иван Иванов се изсипа пред уикенда на шосето между Рудозем и Смолян. Поводът – най-сетне тръгва дълго чаканият ремонт на 22-километровата отсечка.

Третокласният път III-868 е построен през 60-те години на миналия век и оттогава не е виждал основен ремонт, така че първата копка е добра новина. Но има и лоша новина, при това засягаща всеки български данъкоплатец – реновирането, разчетено да струва 9 млн. лева, незнайно как и защо е поскъпнало главоломно – до 51 милиона лева, тоест над 5.5 пъти.

„Ескалацията“ на цената предизвика гневна реакция на бивш депутат от „Продължаваме промяната“ – Михал Камбарев, който е родом от Смолян:

„Най-скъпият ремонт на третокласен път започва. В Родопите явно ще правим не шосе, а космодрум  – 2.2 милиона лева на километър! Едно време магистралите бяха по милион на километър“, коментира във Фейсбук Камбарев, като подчертава: „Този път трябва да се ремонтира. Хората го чакат вече 23 години. Живея там и знам в какво състояние е. Неслучайно настоявах за този ремонт и пари бяха заделени в държавния бюджет. Но вижте управляващите в какво го превърнаха. Касичка-прасе за крадене…“.

Ексдепутатът припомня, че проектът за рехабилитация на пътя е бил заложен от правителството на Николай Денков в инвестиционната програма към бюджета за 2024 г. – с прогнозна стойност 9 млн. лв. „Сега кабинетът на Пеевски, ГЕРБ, БСП и ИТН ще направи ремонта за 51 милиона. Разликата? 42 милиона лева. Ето така потъват парите на българските граждани“, възмущава се Камбарев.

 

Кой ще строи

Изпълнител на строително-монтажните работи е „Европейски пътища“. Строителният надзор ще се осъществява от „Строл-1000“ АД. Авторският надзор е възложен на „Пътпроект” ЕООД. Срокът за изпълнение е 450 календарни дни.

Общият бюджет на проекта е 51.74 млн. лева. Малко над 30 млн. лева са от европрограмата „Развитие на регионите 2021-2027“, а останалите са от държавния бюджет.

В публикацията си във Фейсбук Михал Камбарев припомня, че „Европейски пътища“ заедно с „Грома холд“ работеше по магистрала „Хемус“, когато се разрази скандалът с изчезналите чували с пари в брой. „Бяха 54 милиона лева кеш. Делото беше потулено, а прокурорът, който подготви обвинителния акт – отстранен“, пише ексдепутатът.

Собственик на „Европейски пътища“ е на Анка Савева, а „Грома Холд“ – на сина ѝ Христо Савев“, обяснява Михал Камбарев в публикацията си.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Бумът на втечнен газ прекроява световния пазар

Очаквана се рязък  ръст на доставките на втечнен природен...

Пътнически влак дерайлира в Англия

Британският министър на транспорта Хайди Аликзандър съобщи, че няма данни...

Китай удължава безвизовата си политика до 31 декември 2026 г.

Китай удължава безвизовата си политика за страни, включително Франция,...

ВМРО–ДПМНЕ печели в 21 общини, включително Скопие

В Република Северна Македония приключи вторият тур на местните...