сряда, септември 17, 2025

Кървав път край Русе отива в историята

Date:

Сподели новината.

Един от най-кървавите шосейни участъци у нас, този между Русе и Бяла, е на път да отиде в историята.

Това ще се случи с построяването на магистралата Русе-Велико Търново, чиято първа копка се планира за началото на 2024 г. Участъкът е с най-висока концентрация на тежки катастрофи у нас заедно с отсечката южно от Симитли през Кресненското дефиле, съобщава „Телеграф“.

 

Работа

В момента по трасето на бъдещия аутобан, което вече е утвърдено и минало екологична оценка, текат отчуждения на частни терени. В същото време избраният за изпълнител на отсечката Русе-Бяла (40 км) консорциум вече работи по техническия проект на магистралата.

„Теренът е най-голямото предизвикателство в този проект, защото има много денивелации и следователно много съоръжения“, разказа инж. Лазар Лазаров, бивш шеф на пътната агенция и представител на изпълнителя.

По думите му най-сложното съоръжение по трасето е мостът над долината на р. Русенски Лом. Той ще е сред най-мащабните у нас с 800 метра дължина и 62 м височина над коритото на реката. Мостът ще се изпълни по метода на конзолното бетониране, което позволява отвори от над 140 метра, като така спестява броя на носещите колони на моста. Реално мостовете ще са два – по един за всяко от платната на магистралата.

Срокове

По договор участъкът Русе-Бяла трябва да е готов не по-късно от 2028 г., като сроковете са сходни и за следващия участък – обхода на град Бяла (35.4 км). С известно забавяне върви участъкът от Бяла до Велико Търново (Дебелец), за който още няма избран изпълнител.

Участъкът е ключов заради пресичането с трасето на магистрала „Хемус“, което се очаква да облекчи движението и по пътя Бяла-Плевен, който сега масово се използва за пътуване от София в посока Русе и Букурещ. Магистралата се финансира от еврофондовете.

Почват аутобана от София до Калотина

До няколко месеца започва строежът на последния участък от магистрала „Европа“ от София до Сливница, заяви регионалният министър Иван Шишков вчера. Той уточни, че в края на 2022 г. правителството е одобрило подробен устройствен план за тази отсечка, а сега започва отчуждаването на парцелите. Трасето от Сливница до Драгоман е вече изградено, а това от Драгоман до ГКПП Калотина до 2 месеца ще бъде въведено в експлоатация.

Строителството трябва да започне в началото на 2024 г.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Два протеста настояха за оставки по случая с пребития полицейски шеф

Стотици граждани се събраха тази вечер пред Съдебната палата...

Касата на властта ББР получи нова роля – да финтира бюджета

С един куршум - два заека. Така може да...

Българският бизнес губи над половин милиард евро заради митата на САЩ

Прекият ефект върху износа на България вследствие на митата, въведени...

Работник от Непал е бил обгазен при пожара под Аспаруховия мост във Варна

Потушен е пожарът под Аспаруховия мост, съобщи БНР. Той...