сряда, октомври 22, 2025

Електорални нагласи преди изборите

Date:

Сподели новината.

Имаме вяла, апатична кампания, насочена към твърдите ядра. Това коментира социологът Павел Вълчев от „Алфа рисърч“ пред БНТ. За 56% от българите не е имало индикация за предизборна кампания в техните населени места според проучване, реализирано в периода 20-23 октомври със собствени средства сред 1000 пълнолетни лица чрез пряко стандартизирано интервю с таблети по домовете на хората. 14% споделят за конфронтация в кампанията в техните населени места. 13% пък казват, че се раздават стимули за гласуване.

Социологът не очаква разширяване на подкрепата за партиите. 30-32% се очаква да е избирателната активност. Кампанията не е успяла да подтикне повече хора да отидат до урните, категоричен бе Вълчев. Почти половината от българите не са усетили по нищо, че предстоят избори, по думите ми. Той не очаква някакъв сериозен ръст на активността.

Очакват се 7 партии да влязат в 51-то Народно събрание, потенциал има още една партия. ГЕРБ остава първа сила, следват ПП-ДБ, Възраждане, АПС, ДПС – Ново начало, БСП – Обединена левица, „Има такъв народ“. МЕЧ е партията, която има потенциал да влезе в Народното събрание с възможности да прескочи 4-процентната бариера.Продължава битката между второто и третото място. ГЕРБ и ПП-ДБ ще са близко до мнозинството, но ще им трябва трети играч.

Очакването на хората е да се състави правителство, стана ясно от коментара на Павел Вълчев.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

И дребният, и едрият бизнес натискат за по-високи компенсации за ток

И дребният, и едрият бизнес останаха недоволни от обявените...

Радев отвори битка за правомощията си в ДАНС

Президентът Румен Радев няма намерение да се отказва без...

Първи китайски контейнеровоз мина през Арктика и съкрати пътя към Европа

Китайски контейнеровоз завърши пионерско пътуване през Арктика до пристанище...

Червената линия в Бюджет 2026

Трябва да се контролират ръстовете на заплатите в бюджетната...