Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

понеделник, август 4, 2025

Двигателите, които „ядат“ най-много масло

Date:

Сподели новината.

Сред голямото разнообразие от съвременни силови агрегати има немалко с малък или среден „апетит“, а има и такива, които „ядат“ масло в наистина големи обеми. Експерти направиха анализ на двигателите известни с впечатляващото си харчене на масло.

Изненадващо, сред двигателите с големи „апетити“, се отличават от германските производствени компании.

1,8- и 2-литровите EA888 на Volkswagen са от тези, които „изяждат“ много масло. За първи път тези двигатели в техните модели VW започнаха да използват след 2005 година. След това, в процеса на модернизация, дебелината на пръстените беше намалена, а също така диаметрите на дренажните отвори в буталните канали се промениха в по-малка степен. Вместо предполагаемата икономия на петрол, потреблението, напротив, се увеличи и в някои случаи двигателят харчи почти литър на 1000 изминати километра.

Audi има такъв недостатък във V-образния двигател от линията EA837. Те започнаха да произвеждат тези агрегати преди около 12 години, а преди 3 години производството им приключи. Те консумират приблизително същото количество масло като VW двигателя, споменат по-горе.

 

При BMW двигателите от серията N, първоначално се отличаваха с повишен „апетит“. Тук проблемът беше както с преградите между цилиндрите, спукани от прегряване, така и с недостатъчно място за пръстените поради Т-образната форма на буталата. Те трябваше да намалят загубите от триене, но вместо това увеличиха разхода на масло.

Последните двигатели с голям разход на масло са G4KA / G4KD от Hyundai и KIA. Те се появиха преди почти десетилетие и през това време беше разкрит недостатък – издраскване по стените на цилиндъра. В резултат на това се увеличава консумацията на масло и ако проблемът не бъде отстранен, се появява почукване, което заплашва да се стигне до ремонт на двигателя.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Огнен ад край Бургас

Голям пожар избухна около 14 часа днес в край...

SPICE Music Festival 2025 с още 4 нови звезди в програмата си

Към Ник Картър от BACKSTREET BOYS, Peter Andre, LayZee aka Mr...

Полицейски щурм в Бургас

Зрелищна акция на ОДМВР-Бургас тече в центъра на града....

България гори, но в Берковица се изсипа брутална градушка

Буря със силен вятър и градушка премина през Берковица....